Ścieżka nawigacyjna

  • PODATKI
  • Umorzenia zaległości podatkowych

Treść strony

Umorzenia zaległości podatkowych

UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH Z TYTUŁU PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO ORAZ OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH

PODSTAWA PRAWNA

Art.67 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2002r. Ordynacja podatkowa

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek podatnika,
  2. Oświadczenie o stanie majątkowym.

Organ podatkowy w celu zweryfikowania informacji podanych przez podatnika w oświadczeniu o stanie majątkowym, może żądać dodatkowych dokumentów (np. zaświadczenie z US o dochodach, odcinek emerytury, renty, w przypadku bezrobotnych – zaświadczenie o zarejestrowaniu w PUP, rachunki za prąd, wodę, itp.) 

 

OPŁATY

Nie podlega opłacie skarbowej

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeden miesiąc, sprawy szczególnie skomplikowane dwa miesiące

TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie należy wnieść do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

DODATKOWE INFORMACJE
Organ podatkowy może umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki
w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym
- jest to decyzja uznaniowa.
Wniosek o umorzenie odsetek winien być złożony w dniu wpłaty zaległości podatkowej.

Umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek jest instytucją nadzwyczajną, w tym samym wypadki uzasadniające uwzględnienie wniosku muszą posiadać tę samą cechę.

Zatem za umorzeniem zaległości podatkowej muszą przemawiać wypadki niezależne od sposobu postępowania podatnika bądź spowodowane działaniem czynników, na które podatnik nie mógł mieć wpływu. Przy rozpatrywaniu wniosków podatników o zastosowanie ulg podatkowych każdorazowo badan jest zasadność ich udzielania. W tym celu organ podatkowy bada stan materialny i rodzinny zobowiązanych.

W związku z powyższym podatnik, w celu uzyskania pomocy w formie umorzenia odsetek czy zaległości, rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności, uzasadniając ważny interes przedkłada wymienione wyżej dokumenty.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: A. Bugalski
    data wytworzenia: 2015-06-08
  • opublikował: Adam Bugalski
    data publikacji: 2015-06-08 11:44
  • zmodyfikował: Adam Bugalski
    ostatnia modyfikacja: 2016-01-05 15:31

Dokumenty do pobrania

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: A. Bugalski
    data wytworzenia: 2015-06-08
  • opublikował: Adam Bugalski
    data publikacji: 2015-06-08 11:44

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 1533
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2016-01-05 15:31

Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Ważne strony

Urząd Gminy Nowe Miasto

ul. Apteczna 8, 09-120 Nowe Miasto
pow. płoński, woj. mazowieckie

NIP: 567-12-64-071
REGON: 000548330

Gmina Nowe Miasto

ul. Apteczna 8, 09-120 Nowe Miasto
pow. płoński, woj. mazowieckie

NIP: 567-17-86-697
REGON: 130378284
Kod TERYT: 1420082

 

Dane kontaktowe

tel. +48 23 661 49 20 do 22
fax +48 23 661 49 23

Adres e-mail:
info@ugnowemiasto.pl

Strona internetowa:
www.ugnowemiasto.pl

Godziny urzędowania

poniedziałek-piątek: 8.00-16.00

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 347486
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2019-07-19 15:56

Stopka strony